Pátek 19.9.2014 Na nádraží jsme se sešli v 15:00. Pavouk přijel jen tak tak ale stihl to. Když jsme nastoupili tak jsme si povidali a četly. Jednou jsme přestoupili na autobus a tím jsme jeli až do Brna na nádraží. Tam jsme čekaly tak hodinu a čtvrt mezi tím sme si mohli něco koupit, šli jsme po skupinách a koukali se po nádraží a nebo svačily. Když nám přijel vlak byla už tma, sedli jsme si do vlaku a koukali z oken na město nebo si povídali. Vlakem jsme jeli půl hodiny. Když jsme dorazily do Šlapanic tak bylo asi půl deváte ale už to bylo jenom kousek tak jsme šli. Všichni byli unavení a bolely nás ramena protože jsme měli těžké batohy. Když jsme asi v půl desáté došli do tábora začli...

P7210002Letos jsme prožili krásný tábor s táborovou hrou Zlatá horečka - Klondike. Přenesli jsme se o více než 100 let zpět do Kanady, provincie Yukon, kde na řece Klondike objevil George Carmack se svou manželkou a švagry zlato. Jak se to stalo? Přečtěte si to v příběhu zde: V srpnu 1896 Američan z Kalifornie George Carmack společně s manželkou Kate a švagry Keishem (známým jako Skookum Jim Mason) a Káa Gooxem (Dawson Charlie nebo Tagish Charlie) chytali lososy na řece Klondike. Kate a oba švagři byli příslušníky indiánského kmene Tagishů. Čtveřice se zde setkala s Robertem Hendersonem, zkušeným zlatokopem, který hledal zlato už 25 let po celém světě, ale přesto se mu nedařilo zbohatnout. Jeho...

P5240130Noc kostelů je každoročně pořádaná akce, která má umožnit široké veřejnosti nezávazné přiblížení se a setkání s křesťanstvím. Vznikla v roce 2001 v Německu a do České republiky se rozšířila ze sousedního Rakouska v roce 2009. V Jindřichově Hradci se v letošním roce uskutečnila již počtvrté. Nabídla možnost návštěvy a prohlídky kostelů, účasti na zajímavých programech a seznámení se s místními společenstvími křesťanů. Tento rok si návštěvníci mohli prohlédnout čtyři kostely: římskokatolické kostely Nanebevzetí Panny Marie a sv. Kateřiny, Evangelický kostel v Bratrské ulici a Husův sbor Církve československé husitské v Kostelní ulici. ...

pc300457101011V J. Hradci jsme čekali na vlak, pak jsme jeli do Veselí nad Lužnicí. Tam jsme přestoupili na vlak do Prahy. Tam jsme jeli asi 3 a půl hodiny, až jsme tam dojeli byla tma, a tak jsme se vydali hledat skautkou klubovnu. Až jsme tam došli, tak nám paní vedoucí přezdívkou Konča ukázala, kde přespíme a šli jsme se navečeřet a po večeři jsme si byli zahrát ještě nějaké hry, a potom jsme si rozložili spacáky, převlékli jsme se a šli spát. Druhý den ráno, po snídani, jsme se byli seznámit s ostatními skauty a byli jsme rozděleni do skupin a šli jsme ven a byla první hra. Hledali jsme kartičky, a když jsme našli poslední, našli jsme poklad. Byl to pytlíček se semeny, a pak jsme se šli sednout až to...

0001V pátek jsme se sešli na již druhém ročníku noci kostelů v našem městě. Program dle plánu měl začít od 18:00, ale náš oddíl společně se 7. dívčím oddílem začal vše přiravovat již krátce po začátku schůzky. V téže chvíli začala také skupinka vlčat, v čele se Satrym, rozdávat letáky lákájící na tuto akci po městě. Snesli jsme z fary nádherné starobylé ornáty a jiná roucha , která jsme vystavili u křitelnice hlavního kostela. Přinesli jsme také nějaké stoly, které bylo potřeba a taktéž naši oddílovou nástěnku. Noc kostelů mohla začít! Tento rok jsme zapojili do projektu kromě kostela Nanebevzetí Panny Marie i kostel sv. Kateřiny, takže jsme byli rozděleni na dvě skupinky....

IMG_7252Chci se zde s Vámi podělit o mé zážitky z mezinárodního setkání skautů Intercamp 2011, kterého jsem měl příležitost se zúčastnit. Intercamp se konal v Belgii blízko vesnice Boom od 10. do 13. června. Zúčastnilo se ho přes 2000 skautů a skautek z 10 zemí Evropy, hlavně z Německa, Francie, Nizozemí a Polska. Naši republiku zde zastoupilo na 180 skautů a skautek.Kamarád z vysokoškolského roverského kmene Skrypta v Praze mě pozval, zda bych nedoplnil jejich výpravu – několik skautů odřeklo účast – a tak jsem se týden před odjezdem rozhodl zúčastnit. Vyjeli jsme ve středu 8. června večer z Prahy a druhý den ráno dorazili do Belgie. První den jsme si prohlédli krásné město Antwerpy a prozkoumali...

_dsc6663V sobotu 7.května se v klubovně a prostorách farního úřadu konala oslava výročí založení desátého a sedmého oddílu skautů a skautek. Je tomu již téměř 20 let, co pár geniálních lidí přišlo s myšlenkou založit v Jindřichově Hradci skautské oddíly, které kladou důraz na duchovní výchovu. Touto akcí jsme si proto připomněli dlouhou cestu, kterou naše milé oddíly prošly a co je vše na skautské stezce potkalo. Spolu s proslovy zasloužilých i současných vedoucích oddílu jsme si i zazpívali a zavzpomínali na staré dobré časy. V klubovně proběhla výstava fotografií, kronik a oddílových materiálů. Skauti měli možnost si zakoupit krojovou výbavu, nebo výroční nášivku. V místnosti vedle klubovny se...

Před Velikonocemi jsme byli požádáni panem proboštem, jestli se nechceme zúčastnit nedělní bohoslužby, která vycházela na svátek sv. Jiří. Jelikož sv. Jiří je patronem všech skautů, tak jsme neváhali a na mši se vydali. Zúčastnili jsme se ve složení Blesk, Filip, Zbyněk, Vlk, Červenáček a já za kluky, a za 7. oddíl přišlo dalších 6 skautek. Přesto, že mše trvala skoro hodinu a půl, tak to byl pro nás velký zážitek. Dostali jsme čestné místo hned vedle oltáře, to byla pro nás velká čest. Platí proto velký dík farářům, ale i našim členům, kteří se zúčastnili a doufám, že se takto sejdeme častěji. Klíšťák